iBeauty.bg
banner1
Промоции

Няма добавени промоции още!
Още промоции
Анкета

Готови ли сте за лятото?:

Ох, и тази година ще се боря с влизането в банския...

А как иначе?! С нетърпение чакам да покажа перфектни форми на плажа.

Слънце, море, нови приключения... Прекрасен сезон, за който винаги съм готова!


„Диета” за пушачки


Всички сме наясно с вредите, които нанася тютюнопушенето на нашия организъм. Най-правилното решение е завинаги да откажем цигарите, ако искаме да съхраним здравето и красотата си. Както показват изследванията на холандски учени, в решаването на тази нелека задача на помощ идват и определени храни.

image


Храни, които помагат в борбата с тютюнопушенето
Всеки пушач знае, че някои продукти подобряват вкуса на цигарата, а други го влошават. Холандски изследователи направили специално проучване сред жени пушачки. В резултат станало ясно, че вкусовите качества на тютюна се подобряват при консумация на месо или прием на напитки като кафе, кока-кола и алкохол. А в списъка на продуктите, които го влошават, било отбелязано разминаване, т.е. отговорите на участничките не били еднозначни. Неудовлетворение предизвиквала цигарата в комбинация с напитки, които не съдържат кофеин (вода, сок, нектар и др.), зеленчуци, плодове, млечни продукти. Само пушачките, които отдавали предпочитанията си на ментолови цигари, нямали претенции към вкуса им при съчетаване с консумацията на конкретни продукти.



Според изследователите „диетата” за пушачките включва храни и напитки, които влошават вкуса на цигарата, като храненето трябва да е здравословно и добре балансирано. Например след плодова салата желанието да се запали цигара е по-слабо. Разбира се, това не означава, че подбраните храни сами по себе си решават въпроса с отказа от цигарите, но определено помагат.
Ограничете вредата за организма
Ако не можете завинаги да се откажете от тютюнопушенето, то в менюто ви редовно трябва да се появяват зеленчуци от семейство Кръстоцветни: бяло и червено зеле, къдраво зеле, китайско зеле, брюкселско зеле, броколи. Именно тези зеленчуци помагат за предотвратяване на рака на белите дробове. За да се намали риска от това заболяване с около 30% (в зависимост от конкретния вид зеленчук и „пушаческия стаж”), достатъчно е да се изяждат 4-5 порции зеленчуци месечно, доказват изследователи от онкологичния институт Roswell Park, САЩ. Зеленчуците трябва да се консумират в суров вид.



Тютюнопушенето предизвиква редица изменения в организма. Например, недостиг на витамин С. На пушачките им е необходим 2,5 пъти повече витамин С отколкото на непушачките. На помощ идва кивито. Един малък плод киви покрива дневната доза от витамин С, но това се отнася за непушачките. Пушачките трябва да хапват минимум 2 плода киви дневно, за да намалят вредите, нанесени от цигарите. Тези, които не обичат киви, може да изберат лимони, портокали, грейпфрути, манарини или други цитрусови плодове. Не е възможно, обаче, ежедневно да се консумира огромно количество цитруси. В лимоните и портокалите се съдържат киселини, които усилват стомашната секреция. Затова цитрусовите плодове трябва да се комбинират с други източници на витамин С – ягоди, касис, боровинки, ябълки, зелени чушки и други.



На пушачките са им необходими и прясно изцедени плодови сокове, които освен че доставят на организма витамини и минерали, имат и детоксикиращи свойства. На първо място соковете попълват необходимата дневна доза течности, която при пушачките е доста висока. Всяка жена пушачка трябва да приема не по-малко от 2,5 литра течности в денонощието, голяма част от които под формата на прясно изцедени плодови сокове. На второ място фибрите и пектините, съдържащи се в соковете намаляват вредното действие на токсините от цигарения дим. Най-подходящи сокове са портокалов, грейпфрутов, ябълков, от манго и ананас, както и от череши.
Често можете да чуете от пушачките: „Аз пуша не повече от 5-6 цигари дневно” или „Пуша само super lights цигари”. Това е самозаблуда. Пушенето на леки цигари не понижава вредното въздействие на никотина. Балансираното хранене може отчасти да компенсира нанесените вреди върху организма. Познати са продукти, които свързват и неутрализират токсините и тежките метали. Първи в списъка е йерусалимският артишок - грудка с вкус на ядки и бежов до кафявочервеникав цвят. В артишока се съдържат вещества, които свързват високомолекулните токсични съединения и ги извеждат от организма.



Много силен детоксикиращ ефект имат и кореноплодните растения (моркови, червено цвекло, ряпа, целина, репички и др.). Обърнете внимание и на морските водорасли, най-вече ламинарията, която се добива в Япония, както и в северните морета. Съдържа около 10% соли на алгиновата киселина, които се свързват с токсични вещества и тежки метали. Получените съединения са инертни и не могат да причинят вреда на организма. Затова в силно замърсени райони се препоръчва консумацията на морски водорасли. Пушачките също трябва ги включат в менюто си и то не само заради детоксикиращия им ефект, но и заради съдържанието на стероли, които предпазват от появата на атеросклеротични плаки по стените на кръвоносните съдове.



Изследванията показват, че пушачките са 3 пъти повече застрашени от появата на атеросклероза в сравнение с непушачките. За да се намали риска от това заболяване, разбира се, консумацията на морски водорасли далеч не е достатъчна. Преди всичко трябва да се ограничи приема на животински мазнини (тлъсти меса, колбаси, сметана). Отдавайте предпочитанията си на риба и морски дарове, в тях се съдържа витамин F, който както и морските водорасли помага за предотвратяване появата на атеросклеротични плаки.



2012-10-02 | Здраве | Редактор: Поли Манолова

Всички статии

banner1
banner1
Седмичен хороскоп

Посещения на сайта:

 Днес 46 Вчера 280
Общо 265412 за 2104 дни
Най-много 342 на 23.02.2017 (23:58)
За нас | Контакти
Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта ibeauty.bg без разрешение е забранено.