iBeauty.bg
banner1
Промоции

Няма добавени промоции още!
Още промоции
Анкета

Готови ли сте за лятото?:

Ох, и тази година ще се боря с влизането в банския...

А как иначе?! С нетърпение чакам да покажа перфектни форми на плажа.

Слънце, море, нови приключения... Прекрасен сезон, за който винаги съм готова!


Не се лишавайте от хляб


Английски учени за пореден път доказаха, че хлябът е крайно необходим за човешкия организъм. Освен, че е богата на калций и витамини, тази храна помага и за усвояването на белтъчините, фолиевата киселина и желязото.

image


Изследователите смятат, че усвояването на посочените важни за организма вещества се повишава с 10%, ако ежедневно се консумира малко хляб, дори и човек да е на диета за отслабване.
Дори спешно да се нуждаете от свалянето на няколко излишни килограма, спокойно можете да ядете хляб. Трябва да изберете обаче вид с високо съдържание на фибри - пълнозърнест, с добавка на трици, семена и други.



Когато избирате хляб, обърнете внимание на кората му - ако е гладка и едноцветна, значи е изпечен от фино смляно брашно. Ако повърхността му е неравна, значи, че той е смес от няколко вида брашно. Ръженият хляб се познава по тъмния цвят, по грубата консистенция и по това, че трудно се реже на филии. Той не се препоръчва на хора с повишена стомашна киселинност. За тях подходящ е диетичният хляб без мая. При бъбречни заболявания трябва да се консумира специален хляб без белтъчини. При стомашни разстройства не бива да се консумира ръжен и ръжено-пшеничен хляб, а препечен пшеничен. Ръженият хляб се изключва напълно от менюто при заболявания на черния дроб и жлъчката, а също и при язва на стомаха. Препоръчва се употребата само на бял, но в никакъв случай пресен - добре е да е малко престоял.
Диабетиците и хората с високо ниво на кръвна захар трябва да помнят, че белият хляб е вреден за тяхното състояние. Хлябът от вечерта се усвоява по-добре от пресния, затова на закуска се препоръчват препечени филийки.



Според последните изследвания, хлябът нормализира храносмилането, укрепва костите, подобрява мозъчната дейност, влияе положително на състоянието на кожата и повишава настроението при правилен избор на съответния вид.
Особено важен е хлябът за подрастващия организъм. Много диетолози препоръчват учащите да получават достатъчно количество пълнозърнест хляб в съчетание с парче сирене и зеленчуци.


2012-11-09 | Здраве | Автор: Диана Георгиева

Всички статии

banner1
banner1
Седмичен хороскоп

Посещения на сайта:

 Днес 178 Вчера 252
Общо 293915 за 2226 дни
Най-много 342 на 23.02.2017 (23:58)
За нас | Контакти
Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта ibeauty.bg без разрешение е забранено.