iBeauty.bg
banner1
Промоции

Няма добавени промоции още!
Още промоции
Анкета

Готови ли сте за лятото?:

Ох, и тази година ще се боря с влизането в банския...

А как иначе?! С нетърпение чакам да покажа перфектни форми на плажа.

Слънце, море, нови приключения... Прекрасен сезон, за който винаги съм готова!


Как да подсилим имунната система


Силната имунна система е гаранция за добро здраве и пълноценен начин на живот. Тя ни предпазва както от простуди и настинки, така и от сериозни заболявания като сърдечносъдови и онкологични болести. Добре функциониращата имунна система неутрализира болестотворните бактерии и отстранява инфекциите, възникнали в тялото.

image


Когато организмът е подложен на силен стрес и нездравословно хранене, имунната система отслабва и започва да губи своите функции. Първата стъпка към укрепването на имунната система е изграждането на здравословен начин на живот. Бавно, но постепенно вие можете да преобърнете изцяло ежедневните си навици, като ги накарате да работят във ваша полза. Процесът включва приемането на правилна храна, съдържаща широк спектър от полезни вещества, като витамини, минерали и микроелементи. Старайте се оптимално да елиминирате вредните навици, като тютюнопушене или редовното приемане на повече от препоръчителната дневна доза количество алкохол, които натоварват организма и пречат на доброто здраве. Всяка част от тялото ви, наред с имунната система ще функционира по-добре и ще бъде защитена от вредните външни условия, ако спазвате някои прости, но ефективни здравословни методи. А ето кои са те:
Навици:
Консумирайте плодове и зеленчуци, както и пълнозърнести храни и такива с ниско съдържание на мазнини.
Спрете пушенето и консумирайте алкохол в умерени количества.
Бъдете физически активни всеки ден.
Спазвайте стриктна лична хигиена.
Поддържайте здравословно тегло.
Следете кръвното си налягане.
Спете по 8 часа на денонощие.

Витамини и полезни хранителни съставки:



Витамин А (ретинол) Благодарение на витамин А организмът произвежда достатъчно антибактериален ензим в кръвта и подпомага нормалното клетъчно възпроизвеждане. Това води до мощно антивирусно действие, което предпазва организма от потенциални заболявания. При недостиг на витамин А тялото е склонно към простудни заболявания. Консумирайте моркови, ябълки, рибено масло и жълти зеленчуци.
Витамин В2 (рибофлавин) Член на витамините от В групата, той е особено важен за правилното функциониране на организма. Участва в производството на червените кръвни телца. Съдейства за движението на кислородните молекули в кръвта, като засилва функциите на имунната система и помага на организма в борбата с различни болести и вируси. В най-големи количества се среща в бадеми, орехи, фъстъци, ряпа, цвекло, бирена мая и млечни продукти.
Витамин В6 (пиридоксин) Научни изследвания доказват, че витамин В6 стимулира правилната асимилация на мазнини и белтъчини. Витаминът е необходим за образуването на антитела и червени кръвни телца. Участва в процеса на обмяна на веществата и асимилация на аминокиселините. Среща се в бананите, говеждото месо, пилешко, фъстъци, кафяв ориз и авокадо.
Витамин С (аскорбинова киселина) Един от най-полезните имуностимулатори, витамин С подсилва организма най-ефективно, като го предпазва от вредни външни влияния. Стимулирайки образуването на бели кръвни телца, той подобрява клетъчния имунитет. Консумирайте цитрусови плодове, чушки, ягоди, малини, домати, броколи и картофи.
Витамин Е (токоферол) Изключително важен антиоксидант, витамин Е повишава произвеждането на имунните клетки, борещи се срещу бактериите. Препоръчително е да се приема от възрастни хора. Забавяйки процесите на стареене на епидермиса, той може да предпази от развитие на рак на кожата. Консумирайте тиквени и слънчогледови семки, растителни масла, зърнени храни и риба.
Омега-3 мастни киселини Спадащи към есенциалните мастни киселини, те играят важна роля в редица биохимични процеси. Регулиращи много от функциите на имунната система, омега-3 киселините стимулират имунитета и повишават нивото на белите кръвни телца. Помагат за по-бързото възстановяване на организма и подтискат възпаленията. Консумирайте половин чаена лъжица ленено масло дневно или сьомга, риба тон и скумрия.
Селен Препоръчително е този микроелемент да се приема ежедневно, но в много малки количества. Главно стимулира правилното функциониране на щитовидната жлеза. Помагайки на организма да произвежда антитела, селенът мобилизира клетките, борещи се с раковите образувания. Селен може да откриете в бразилските орехи, гъбите, риба тон, сьомга и треска, скариди, жълтък и бяло пилешко месо.
Цинк Доказано ефективен в борбата с простудите и грипа, минералът е важен елемент от имунната защита, борещ се с острите вирусни заболявания. Подсилващ функцията на тимусната жлеза, цинкът елиминира инфекциозните заболявания. Среща се в морските деликатеси, месото, черния дроб, яйцата и пшеничния зародиш.
Желязо Влизащо в състава на мускулната тъкан, желязото е необходимо за синтеза на хемоглобина, кислород-носещия компонент на червените кръвни клетки. Също така желязото може да действа като антиоксидант и да предпази организма от евентуални заболявания. Хранителни източници на желязото са спанак, мащерка,червено месо, леща и грейпфрут.


2012-12-01 | Здраве | Редактор: Илона Исаева

Всички статии

banner1
banner1
Седмичен хороскоп

Посещения на сайта:

 Днес 414 Вчера 405
Общо 305498 за 2283 дни
Най-много 414 на 16.11.2018 (22:12)
За нас | Контакти
Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта ibeauty.bg без разрешение е забранено.