iBeauty.bg
banner1
Промоции

Няма добавени промоции още!
Още промоции
Анкета

Готови ли сте за лятото?:

Ох, и тази година ще се боря с влизането в банския...

А как иначе?! С нетърпение чакам да покажа перфектни форми на плажа.

Слънце, море, нови приключения... Прекрасен сезон, за който винаги съм готова!


Малките тайни на доброто здраве


Старата приказка, че „Човек е това, което яде“ отдавна е доказала, че е вярна. Именно по повод така важната за здравето ни качествена храна, специалистите в областта обединиха своите знания и опит в пет малки, лесно изпълними съвети за избягването на някои лоши навици в храненето.

image


Заради непрекъснатата борба с постоянно покачващия се ръст на затлъстелите хора в Щатите, специалистите от Американския департамент на земеделието са съставили списък със съвети, с помощта на които без драматични промени на хранителните ви навици можете трайно да подобрите своето здраве и психическо състояние.

Ако консумирате зърнени храни, нека те да са пълнозърнести
Някои от нововъведенията в хранителния ви режим можете да включите почти безболезнено, като влиянието им върху вашето здраве може да бъде от ключово значение. Например, гледайте поне половината от хлебните продукти, които консумирате, да бъдат пълнозърнести. Дали ще закусите със корнфлейкс или с някакви други пълнозърнести хлебни изделия, с които трайно да замените белия хляб и белия ориз, изборът е ваш. Все пак имайте едно наум и не се доверявайте твърде много на външния вид на стоките. По поръчка на производителя маркетинговите магьосници умеят убедително да направят така, че не дотам здравословен продукт да изглежда безупречно. Затова, много внимателно четете етикетите на стоките, която купувате.



Обикнете зеленчуците
Богати на витамини, цветни и вкусни – разнообразието на зеленчуците е голямо и има такива за всеки вкус. За успешния избор на зеленчук, доверете се на външния му вид. Къдравата салата и разнообразната гарнитура към порцията ви, освен на очите, ще се хареса и на стомаха ви.



Не забравяйте и плодовете
Всекидневната консумация на природните „сладкиши” е абсолютно задължителна. Специалистите съветват преди всяко хранене да консумирате плодове. И запомнете, плодовият сок не се брои – целите плодове са богати на фибри, които са незаменими за хранителния режим заради благотворното им действие върху организма и особено върху храносмилателния тракт.



Помислете за калция
Млечните продукти, които изобилстват от калций, са важен фактор за дълголетието и жизнеността. Ако пък сте алергични към лактоза, съществуват адекватни заместители, които предлагат равностойни количества от хранителния елемент, а са и с приятен вкус. И тук трябва да постъпите мъдро като „скриете” калории от себе си и купувате обезмаслен йогурт вместо сметана, а пълномасленото, солено сирене замените с прясно и безсолно! Имайте предвид, че истински резервоари на калций, освен прясното и киселото мляко са и ядките: орех, бадем, лешник.

Протеините са важни колкото витамините
Повечето хора наистина приемат голямо количество протеини, но непрепоръчителни и нездравословни. Шунката, саламът и месните продукти имат ниска хранителна стойност, но за сметка на това съдържат много калории и висока концентрация на натрий, която съвсем не е безвредна. Месото и рибата избирайте да са колкото може по-пресни, а сандвича си направете с печено пуешко например. Когато е възможно, си спестявайте мазнините, не прекалявайте с олиото, борете излишните калории с постни рецепти и избягвайте свинското и мазната риба.



2012-12-15 | Здраве | Автор: Диана Георгиева

Всички статии

banner1
banner1
Седмичен хороскоп

Посещения на сайта:

 Днес 245 Вчера 264
Общо 293730 за 2225 дни
Най-много 342 на 23.02.2017 (23:58)
За нас | Контакти
Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта ibeauty.bg без разрешение е забранено.